Wednesday, June 24, 2009

a total rejection..

td bgn awl2 pg and cm biasa, aku ske tgk pemandangan waktu pg dr beranda umh tingkat 8 nie..sangat cantik...dgn udara yg sangat sejuk..tunggu jer kt stu smpai matahari terbit..and seluruh kawasan mula b'tukar warna disimbah cahaya matahari pagi..rasa tenang dan damai di hati..then,t'senyum sndri..:)

dalam kol 8.30, kuar g tunggu teksi..klakar jer pkcik driver teksi tu..masa nk turun kt stesen cempaka, die t'tb tanya aku "awk nie melayu ker?"aku jwb la.."a'a..melayu,nape?"then, die ckp "...cantik"hehehe!rasa cam nak wat lompat bintang jer..cantik?hmm..cantik ker?mesti pakcik tu lupe pakai spek mata die arini..

naik tren turun kat masjid jamek..then, naik shutle g court jalan duta,n sampai sne dlm kol 9.30 pg.kat sne lagi penat..kejap kn turun photostat forms, then naik blk level 2 utk cop, then die suh turun blk utk wat bayaran..pastu kn naik lagi utk bg die forms yg dh siap d buat p'bayaran..dok ting tong2 tu..dalam kol 11.30 baru siap sume urusan kt court.die suh dtg lagi nex wek,ari rabu utk dapatkan tarikh short call.

tadi masa dk isi form, t'tb de sumone dtg tegur..actually, serba salah gak nk jwb soklan die tu sbb aku ingt die t'salah org..ye la..t'tb ckp,"eh,jumpa kat sni..isi borang apa?".puas la aku dk tilik2 muka die tu..dlm ati..t'tanya2 gk,aku knl ker die nie?die nie sape?kwn2 aku ker?tp rasanya x der..sah2 aku x knl die.tp rupe2nyer die pom chmbering student gak kt firm dalam bangunan maxisegar tu.eh, dkt sgt jer..die dgr aku ckp ngn kerani kt stu yg aku wat chmbering kt firm kt pandan indah..tu yg die terus ikut aku utk interview ngn lbh lanjut.hehe!de peminat rupenyer..:)

dh setel psl tu, then blk ke masjid jamek ngn shutle gk.pastu g anta borang kat Bar Council and KL Bar..jln kaki je la..bknnye jauh sgt pom..dalam kol 12.30 baru setel and blk ngn tren.sampai umh dalam kol 1, rehat jap,semayang zhor then b'siap g ofis lak..kngkwn yg lain sume suh aku ponteng jer arini.hehe!pndai2 je..mmg sgt penat, tp byk lg keje nk d buat.

hmm..arini cukup sminggu aku wat chmbering kt firm tu..so far so gud la..org2 kt firm tu pom sume ok jer..suasana keje yg ceria even tho keje under presure..tp x leh bayangkn cm ne aku nk harungi tempoh selama lbh kurang 8 bln lg..can i make it?hopefuly la..tp kalo org pregnant, dh leh dpt baby dh..:)

ptg td, sempat bljr guna mylegal soft..dh reti sket la..:)mula2 mmg x cekap lg.tp lama2 ok la..kalo x, x de la aku dpt jd PA abah.hehe!kalo kt umah,sume benda aku kn wat..tlg key in data abah, photostat, g poskn surat abah..sume keje la.abah lak,very da cerewet n particular dlm stp keje..silap sket jer kn wat yg lain.tp x pe, yg penting abah x kedekut pasal gaji.hehe!

sbl blk ofis td, merah de msg ckp nk blk skali ngn aku.katanya die dk kt the store.so, tunggu la die kt dpn ofis tu..tp tunggu punye tunggu die x dtg pom..aku yang t'lalu setia atau dia yg hanya b'main kata?hehe!byk kali aku msg, tp die x reply..so, aku blk dulu sbb x mayang asar lagi..t'paksa redah jer ujan tu.dah la ujan lebat gler td..sampai kt umh, dh basah kuyup sampai m'gigil2..ssseeejjukkk sgt...!!!nyesal x tumpang jer sape2 td..kalo x, x de la aku perlu b'mandi ujn..actually, aku ske ujan..ske tgk titisan air ujan..boleh buat aku jd leka..:) tp..ujn di luar x selebat ujn di hati..

so, sbb kn ujan td..skrg aku dh sakit kepala..ble jln tgh panas, ble kn ujn, and ble ngh lapar sgt, mesti sakit kepala.ngada2 jer..

arini nth nape sume yg aku wat serba x kena jer..nape ye?ntah la..

to be honest, i dont feel like writing anything pom sbnrnya..i feel like..ape ye..?i think its kinda total rejection..sigh..:( rasa cam nk g joging..nk lari puas2 sampai hilang rasa tension. kalo kat uia dulu, tiap2 ptg g main skuasy.just pukul bola tu kuat2 kat dinding leh buat aku rasa lega, leh hilangkn stress..hehe!yg klakar,dl ktorg penah tension ngn sorng lectrer subject trust masa 3rd year..so,ble g main skuasy tu, ktorng anggap bola tu cam bijik mata lctrer tu la.so, sengaja pukul bola tu kuat2 kt dinding, pastu gelak cam ahli sihir.hehehe!jahat n teruk gler perangai.tp masa tu mmg geram sgt2..smpai bdk2 yg stok baik2, dr jenis skim A pom kutuk gler2 kt lctrer tu.tp, sume tu dh jd kenangan..mmg pahit dl, tp manis utk di kenang skrg..:)

adoi!rasa cam nk hentak jer kepala kt dinding..dh la kt umh ni x de peti ubat..cepat!panggil ambulans..!!tp, dalam sakit kepala tu, sempat lagi goreng mee td.bdk2 kt umh ni sume cm t'kejut jer ble nmpk aku masak.hehe!sbl ni, saje x tunjuk bakat yg t'padam,bkn t'pendam..;)kang rajin sgt masak,abis lak brg2 dapur tu.hehe!alasan jer..ha, org dh masak tu, mkn je la..jgn nk byk komen lak..kalo x sdp pom,buat2 cm sdp jer..;)baru la b'semangat lg nk masak lenkali..

time to sleep..bed time stories lak..c ya!

No comments:

Post a Comment