Monday, July 6, 2009

slalu mengalah..

the whole day kt ofs..dkt kol 8 mlm br smpai umh.and blk umh lak, really buat aku rs annoyed and so irritating ngn perangai sorng housemate ni..actually shes so sickening,k!ngn slumber badak die jer die pindahkn sume brg2 die kt tempat aku.sgt selfish!langsung x pikirkan perasaan org lain..as long as die leh ltk sume brg2 die dlm blik tu.Argh!tensen gler ngn perangai org2 camni..kalo ckp pape, die ckp blk yg die pom bayar sewa sama gk.so,ske ati la die nk wat pape pom..isk!isk!abis tu,aku pom bayar sewa gk..tp kalo nk wat pape,still pkir gk psl org lain.xnk wat org lain rs x selesa n sakit ati ngn kte..sedaya upaya cuba elakkn perkara camtu..tp nape org lain x cm kte?

sedey, marah and tensen sgt2..but there was nothing can be done..housemates yg lain lak jenis x ske masuk campur sbb x nk nti nmpak cm diaorg sokong mn2 pihak.diaorg tu pihak yg b'kecuali..xnk campur sbb tu bkn masalah diaorg.masalah aku ngn makhluk tu jer..so,bg diaorg, lbh baik baik wat x th and biarkan the disputed parties setelkn sndri..btl ke cmtu?hmm...to be honest,it does not help at all pom..

ish!still rasa marah n geram lagi!benci sgt2!!!ble rasa sdey, marah,sakit ati sgt2..tp x t'daya nk wat pape pom..then nangis kt blik air..:(

awal2 dh cakap ngn ma yg aku x ske dok menyewa rmai2..aku lbh ske dk sorang diri jer..sbb mmg dari kcik aku x biasa n x ske b'kongsi pape brg ngn org.ngn adik beradik tu adat la..lgpn, aku x penah b'kongsi blik n tdo skali ngn sape2 pom..dr kcik, mmg dh biasa tdo sorng dr kt blik sndri..

so,disaat aku cuba belajar utk terima hakikat hidup dengan tinggal serumah ngn kwn2 ni..t'tb aku diuji ngn org2 yg b'perangai sgt disgusting jer..masa mula2 nk dk sni, b'kali2 aku bgth diri sndri yg aku akn tinggal ngn diffrent org ngn diffrent perangai..so,aku akn cuba utk tolerate dlm stp benda.x leh nk b'kira sgt..stkt benda2 yg remeh temeh tu, pejam mata je la.tp rupe2nya diaorg makin melampau ble lihat aku t'lalu tolerate, b'lembut n mengalah..

tp tu la..aku rasa lbh baik mengalah je drpd b'gaduh n x b'tgur sapa sdgkn tingal serumah..sigh! ble camtu, aku lak the one yg asyik makan ati and m'jeruk rasa..asyik mengalah jer..

hmm..tp aku ni bukannya baik sgt pom..nk kata slalu mengalah,x juga sbb dlm byk situasi, aku asyk nk menang jer n mmg kn menang.padahal it doesnt mean anything pom..hehe!sajer ngada.

nth la..yg penting kte tahu apa tindakan yg patut diambil ble b'depan ngn pape masalah pom..masalah tu adalah utk dihadapi,bukan utk ditangisi..(walaupun aku pasti akan menangis dl stp kali rasa cam x kuat utk b'depan ngn masalah.hehe!)pastu fikir la cmne cara nk setelkn mslh tu..hmm,ok gk g2.:)

mlm ni tdo sorng je la kt umh..as g kuantan ngn azmi ptg td.hmm..sampai phg..kemain lagi.x pe la,harapnya dia th apa yg die buat..bg nasihat pom cm masuk angin kuar asap jer..

ha,pg sok enrique akn b'tolak blk bangkok setelah smggu lbh b'ct kt umh..pasni x th lg ble die akn blk mesia.hmm..harap2nya die slmt pegi and slmt blk la.:)x sempat lg nk bljr ckap thailand ngn die.hehe!

bed time stories lak..c ya!:)

No comments:

Post a Comment